- Cu un program de lucru și mai flexibil, diverse stimulente și timp liber suficient, angajatorii încearcă să atragă tinerii din așa-numita „Generație Z”.
- Khadija Zeka, de la o companie de căutare a locurilor de muncă, spune că generația Z are multă putere în acest moment, iar societatea se conformează dorințelor lor.
- Pentru tinerii care intră în această grupă de vârstă, este nevoie de mai multă sensibilitate și răbdare atunci când un angajator vrea să-i atragă.
Cu un program de lucru și mai flexibil, diverse stimulente și timp liber suficient, angajatorii încearcă să atragă tinerii din așa-numita „Generație Z”, relatează Deutsche Welle. Cu toate acestea, sarcina lor este extrem de dificilă. De ce?
Thure Renner, student la sociologie, are 23 de ani. El și prietena sa, Cindy Jeske, care are 21 de ani, fac parte din Generația Z. Potrivit lui Toure, ei sunt câștigătorii actualei penurii de personal din Germania – tinerii profită de locurile de muncă vacante, relatează ARD.
„Pot să merg în Suedia și să lucrez o vreme de acolo”, a declarat Cindy pentru televiziunea germană. Îi plac astfel de opțiuni de angajare, dar crede că sunt bune și pentru angajatori. Potrivit tinerei, în acest fel angajații nu sunt suprasolicitați, iar compania își poate păstra mai ușor tinerii angajați mai mult timp.
Generația Z are propriile reguli
Khadija Zeka, de la o companie de căutare a locurilor de muncă, confirmă opinia lui Cindy pentru ARD. Potrivit specialistului, generația Z are multă putere în acest moment, iar societatea se conformează dorințelor lor.
Din acest motiv, compania de resurse umane în care lucrează Zeka oferă acum sprijin și consiliere special pentru membrii Generației Z. Pentru tinerii care intră în această grupă de vârstă, este nevoie de mai multă sensibilitate și răbdare atunci când un angajator vrea să-i atragă.
De la biroul de acasă la sala de sport
Compania Advantest din Böblingen s-a adaptat deja la ideile noii generații. Cei mai mulți dintre angajații companiei își pot organiza liber programul de lucru și, dacă doresc, pot lucra de acasă sau cu un program de lucru săptămânal redus. „Important este să ne atingem obiectivele pe care ni le-am stabilit”, explică pentru ARD șeful departamentului de resurse umane al companiei, Marcel Gies.
Angajați precum inginerul electric Kevin Freimeier, în vârstă de 23 de ani, beneficiază de acest lucru. De obicei, el începe lucrul dimineața de acasă și merge la sala de sport la ora 10.00 timp de două ore, povestește el pentru postul de televiziune german.
La Advantest, aceștia atrag angajații din generația Z și în alte moduri – oricine alege să vină la birou are acces la zone de pauză confortabile și la cafea gratuită. Iar cei care vin la serviciu cu bicicleta pot primi până la două biciclete cu facilități fiscale din programul Job-Rad. Iar cei care au o mașină electrică o pot încărca la stațiile de încărcare din parcarea companiei, relatează ARD.
Studentul Renner consideră, de asemenea, că, dacă firmele vor să atragă angajații la birourile lor, ar trebui să ofere stimulente similare cu acestea. Angajatorii ar trebui să își sprijine angajații cu bilete gratuite pentru transportul public sau cu mașini de serviciu, a declarat Renner pentru presa germană. După absolvire, el speră să lucreze doar patru zile pe săptămână, dintre care una sau două de acasă.
Este mai dificil în meșteșuguri și în industria restaurantelor
Cu toate acestea, munca de acasă nu este o opțiune pentru orice profesie. Cei care lucrează în construcții, de exemplu, nu își pot îndeplini sarcinile de la distanță.
De asemenea, atitudinea față de muncă nu mai este aceeași ca pe vremuri, când era normal ca un angajat să întrebe „ce mai e de făcut”, explică ARD. Întrebarea importantă este cine va lucra dacă sunt tot mai puțini angajați dispuși să lucreze.
De aceea, mulți antreprenori aleg acum alte căi. Thomas Barnhardt, un manager de hotel din Pădurea Neagră, se plânge că există prea puține opțiuni în domeniul restaurantelor. În cele din urmă, hotelierul nu vede altă soluție decât să atragă stagiari din Indonezia. Aceștia sunt, de asemenea, mai bine motivați. Angajații din străinătate întreabă mereu ce pot face mai bine. În timp ce, germanii întreabă ce pot face mai bine șefii lor, rezumă Barnhardt pentru ARD.