- Micile camioane japoneze care costă doar 5.000 de dolari îi cuceresc pe unii americani.
- Camioanele Kei au o lungime de aproximativ 3 metri și pot atinge viteze de până la 100 de km pe oră.
- Aceste mașini au câștigat popularitate în rândul cumpărătorilor, cum ar fi fermierii.
Nu doar casele mici au luat cu asalt America – acum și camionetele fabricate în Japonia devin din ce în ce mai populare.
Furgonetele Kei au o lungime de aproximativ trei metri și o înălțime mai mică de doi metri și au evoluat de la camioanele cu trei roți inspirate după motocicletele din Al Doilea Război Mondial.
Acestea au fost fabricate de mai mulți producători, precum Daihatsu Hijet, Subaru Sambar, Suzuki Carry, Mitsubishi Minicab și Honda Acty, scrie Business Insider.
Camioanele mici sunt ceva obișnuit pe șoselele japoneze, dar acum i-au cucerit și pe unii americani care își doresc un vehicul versatil, compact și ieftin.
Americanii din mediul rural importă mici camionete japoneze
Una dintre firmele care le importă în SUA este Japan Car Direct.
Matt Matusiak a spus că firma livrează o gamă largă de vehicule în SUA, inclusiv Toyota din anii ’90, camioane Suzuki vechi și camionete Nissan.
Însă a adăugat că autocamioanele Kei sunt de departe cea mai populară achiziție și că acestea reprezintă aproximativ o treime din comenzile sale.
Cel mai ieftin camion Kei vândut de Japan Car Direct costă aproximativ 5.000 de dolari, costurile de transport reprezentând o mare parte din această sumă.
În ultimii șapte ani, vânzările au crescut, iar o mare parte din această creștere este reprezentată de vehiculele Kei”, a declarat Matusiak. ,,Este probabil cel mai căutat termen și este cel care aduce cei mai mulți oameni pe site-ul nostru.”
Mulți dintre clienții săi dețin ferme, dar Kei spune că autocamioanele Kei sunt potrivite și pentru persoane precum surferii și vânătorii care vor un mijloc de transport rapid, cu spațiu de depozitare pentru plăci de surf sau animale.
Cum poți cumpăra o camioonetă Kei
Japan Car Direct este una dintre cele câteva companii cu sediul în Japonia care exportă camionetele în SUA și în alte țări.
Cu toate acestea, mașinile Kei fac obiectul anumitor restricții în SUA, de care cumpărătorii trebuie să fie conștienți. În special modelele mai recente se confruntă cu anumite restricții ale Departamentului de Transport și ale Agenției pentru Protecția Mediului.
Camioanele Kei sunt de obicei limitate la 25 mph, în funcție de stat. În Pennsylvania, de exemplu, acestea trebuie să fie înregistrate ca vehicule off-road, în timp ce legile mai stricte din California privind mediul înconjurător fac dificilă utilizarea unei camionete Kei.
Vehiculele mai vechi de 25 de ani nu sunt supuse restricțiilor și reprezintă majoritatea celor importate în SUA, a spus Matusiak.
Citește și