Martini-ul de 40 de dolari este în trend. Luxul zgomotos dă tonul în 2024

Martini-urile sunt în trend, așa că, firește, asta înseamnă că cineva trebuie să înceapă să perceapă prețuri exorbitante pentru ele, conform Business Insider.

Eater SF și Punch au analizat ascensiunea martini-urilor „maximaliste” care apar în orașe precum San Francisco și New York la prețuri extrem de mari.

În Manhattan, există un Citrus Martini de 45 de dolari la Ilis și un Martini de 34 de dolari la Monkey Bar. În San Francisco, puteți găsi un martini de 150 de dolari la Empress by Boon, iar în Miami un martini de 55 de dolari la Cote.

„Martini-ul este despre perfecțiunea minimalistă – există puține locuri unde să te ascunzi, nu există sucuri sau condimente pentru a masca o băutură dezechilibrată”, a scris Jaya Saxena pentru Punch. Aceasta găsește o explicație simplă pentru care oamenii se bucură de versiunea premium cu supă. „Numiți asta lux zgomotos”, a scris ea.

2023 a fost anul „luxului liniștit”, o tendință care se referă în general la purtarea de haine elegante și scumpe, care nu evidențiază neapărat faptul că sunt luxoase și scumpe. Luxul zgomotos, în schimb, nu se teme să se facă văzut și simțit. Se pare că martini-ul a fost vehiculul perfect pentru această tendință.

Martinini-urile care întorc capul sunt simbolul luxului zgomotos

„Acesta este genul de cocktail care întoarce capetele în timp ce călătorește prin sala de mese din sticlă a barului și te face să te simți excepțional de elegant în timp ce iei mici înghițituri din băutură și mănânci măsline și trufe,” a scris Lauren Saria pentru Eater SF, descriind un martini de 40 de dolari vândut de Bar Sprezzatura care este făcut cu vodcă infuzată, cu trufe și servit pe o tavă specială cu măsline.

Se pare că majoritatea acestor locuri nu cer pur și simplu un preț exorbitant pentru un martini clasic, care este de obicei făcut cu doar două ingrediente simple: gin sau uneori vodcă și vermut. Punch a raportat că multe dintre martini-urile scumpe au fost făcute cu ingrediente de specialitate sau ginuri care variază de la 73 la 750 de dolari pe sticlă.

Managerul barului de la Ilis a spus punctului de vânzare Citrus Martini-ul lor a avut un cost de turnare de aproximativ 22% – suma cheltuită pe ingrediente în raport cu prețul de vânzare cu amănuntul al băuturii – care este mai mare decât obișnuit 15% până la 20%. Cu alte cuvinte, s-ar putea argumenta că încărcau prea puțin.

„Eu ezitam să pun în meniu un martini de acest calibru și gamă de prețuri, dar acest lucru a fost înăbușit rapid când am văzut cinci comandate în seara de deschidere”, a spus directorul de băuturi din spatele martini-ului de la Bar Sprezzatura pentru Punch.

Nu numai că băuturile atrag privirile, dar meniul are, evident, prețul precizat pentru ca toată lumea să-l vadă. Așa că, de asemenea, transmiteți tuturor exact cât sunteți dispus să cheltuiți pentru un singur cocktail.

Exit mobile version