- Indonezia, cel mai mare producător de ulei de palmier din lume, a decis să interzică exporturile în urma crizei declanșate de Rusia în Ucraina.
- Uleiul de palmier este folosit în special în industria cosmeticelor și a dulciurilor, astfel că mai multe companii precum Nestle, Danone, L’Oreal, Ferrero sau Procter & Gamble vor fi nevoite să își scumpească produsele.
- Așadar, produse extrem de cunoscute ca și Nutella, Kit Kat și cam orice tip de șampon au toate șansele să devină produse de lux într-o economie europeană în recesiune.
Indonezia, cel mai mare producător de ulei de palmier din lume, a decis să interzică exporturile în urma crizei declanșate de Rusia în Ucraina. Așadar, industria dulciurilor și a cosmeticelor va fi afectată sever, iar rezultatele se vor vedea pe rafturi, când oamenii vor verifica prețurile produselor favorite.
Prețurile acestor produse erau, oricum, destul de ridicate, astfel că o nouă scumpire poate crea mari dificultăți economiei europene. Reuters a prezentat o scurtă analiză a celor mai mari jucători din domeniu, care sunt dependenți de uleiul de palmier indonezian.
UNILEVER – au declarat că au folosit în 2016 aproximativ 1 milion de tone de ulei de palmier din Indonezia. Nu au dorit să ofere mai multe detalii, însă producția din Indonezia anuală atinge aproximativ 40 de milioane de tone, iar împreună cu Malaezia există un monopol de aproape 90% asupra pieței.
NESTLE – producătorii KitKat au cumpărat aproximativ 453.000 de tone de ulei doar din Indonezia.
PROCTER & GAMBLE – producătorul de cosmetice cumpără 605.000 de tone annual, peste 70% din Indonezia sau Malaezia.
MONDELEZ INTERNATIONAL – deținătorii brandului Oreo s-a rezumat să declare că achiziționază „cantități mari” de ulei.
DANONE – a cumpărat aproximativ 71.000 de tone în 2018, însă în present cifra este, cel mai probabil, mai mare.
FERRERO – proprietarii Nutella s-ar putea să nu fie extrem de afectați, ei importând o cantitate sufficient de mare de ulei de palmier și din Malaezia. Statistic, 85% din acest ulei e luat din Malazia.
L’OREAL – A folosit in 2021 71.000 de tone de ulei de palmier și derivate, conform datelor oficiale.
Rămâne de văzut care va fi reacția Malaeziei în această chestiune și dacă vor putea acoperi golul lăsat de Indonezia pe piața uleiului de palmier.