- Second-hand-urile sunt o alegere prietenoasă cu mediul și care te lasă să vorbești prin alegerile tale vestimentare.
- Un studiu realizat în Australia a construit portretul cumpărătorului de la second hand.
- Cu cât oamenii au o expertiză mai mare în ceea ce privește conștiința de stil, cu atât este mai probabil să cumpere haine la mâna a doua.
Cu venirea primăverii simți că trebuie să aduci noi nuanțe în viața ta. După doi ani în care pandemia a dat un concediu vieții tale sociale, ridicarea restricțiilor readuce în viața ta petrecerile, festivalurile și toate activitățile de care îți era dor.
Simți că vrei să lași în urmă amintirile scufundate în dezinfectant. Dacă vrei să faci schimbarea de la haine de casă la o îmbrăcăminte de ieșit în oraș, second-hand-urile sunt o alegere prietenoasă cu mediul și care te lasă să vorbești prin alegerile tale vestimentare.
Unul din factorii cel mai întâlnit pentru a alege să cumperi de la second hand este cel financiar. Poate, tocmai de aceea avem înrădăcinată cutuma socială că cei care merg frecventează second-hand-urile sunt persoane cu venituri financiare mai modeste. Cu toate acestea, un studiu din Australia a construit portretul cumpărătorului de la second hand, iar acesta a descoperit latura creativă a cumpărătorilor de haine la mâna a doua.
Moda trece, stilul rămâne
În anul financiar 2020-21, 72% dintre australieni au cumpărat cel puțin un articol de îmbrăcăminte second-hand, notează The Conversation.
În cadrul studiului, s-a descoperit că, cu cât oamenii au o expertiză mai mare în ceea ce privește conștiința de stil, cu atât este mai probabil să cumpere haine la mâna a doua. De fapt, conștiința stilului a fost un factor de predicție mai important pentru cumpărăturile la mâna a doua decât cumpărarea frugală sau conștiința ecologică.
Moda se referă la „nou”: moda este o noutate și evoluează în mod constant. Stilul, pe de altă parte, se referă la exprimarea identității individuale pe termen lung.
Fast-fashion sau second hand?
Fast fashion lucrează rapid pentru a reproduce un flux în continuă mișcare de tendințe ale modei, generând volume mari de îmbrăcăminte de calitate scăzută.
Impactul fast fashion asupra mediului este semnificativ și bine documentat. La nivel mondial, industria fast fashion creează 92 de milioane de tone de deșeuri pe an și utilizează 79 de trilioane de litri de apă. Mai puțin de 15% din haine sunt reciclate sau reutilizate.