Generația Z nu este atât de pasionată de luat masa în oraș. Iată cum îi urmăresc restaurantele

Restaurantele au avut parte de câțiva ani dificili, din cauza pandemiei, a creșterii prețurilor ingredientelor și a lipsei forței de muncă. Acum au o altă problemă: Generația Z nu este atât de interesată să ia masa în oraș.

Potrivit unui studiu recent al companiei de cercetare de piață NPD Group, persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani au comandat de la (sau la) restaurante de 218 ori în medie între februarie 2021 și februarie 2022. Când Generația X avea aceeași vârstă, în 2002, aceștia au frecventat restaurantele de 284 de ori într-un an. Iar când milenialii ( Generația Y ) aveau această vârstă, au mers sau au comandat de la restaurante de 244 de ori în decursul unui an.

Acest lucru nu este grozav pentru restaurante, care vor să agațe consumatorii tineri și să îi transforme în clienți pe viață, scrie CNN.

„Cu cât te poți interacționa mai devreme cu un consumator, cu atât crește potențialul de fidelizare și de creștere a frecvenței pe parcursul mai multor ani”, a declarat Robert Byrne, director de informații despre consumatori și industrie la firma de consultanță pentru restaurante Technomic. Este greu să dezvolți loialitatea „odată ce cineva a trecut de acea fereastră”, a spus el.

Generația Z mănâncă mai mult acasă

Consumatorii tineri își păstrează aceleași obiceiuri pandemice ca și consumatorii din alte categorii demografice, dar se confruntă cu și mai multe constrângeri. Pentru a încerca să îi entuziasmeze cu privire la mâncarea din restaurante, operatorii instituie programe de fidelizare și încheie parteneriate cu vedete tinere – și s-ar putea să fie nevoiți să reducă prețurile.

La fel ca și alți consumatori, unii angajați tineri își petrec mai mult din zilele de lucru în afara biroului. Fără navete zilnice regulate, cererea pentru mesele din restaurante poate scădea, a declarat David Portalatin, consilier NPD pentru industria alimentară. În plus, mulți oameni au învățat să gătească în timpul pandemiei și au păstrat această abilitate. „Acestea sunt genul de lucruri care au făcut puțin mai dificilă generarea traficului de clienți în restaurante”.

Și să nu uităm de inflație și de prețul record al benzinei, care afectează portofelele oamenilor.

Consumatorii mai tineri au și mai multe constrângeri, a remarcat el, cum ar fi mai multe cheltuieli pentru tehnologie, îmbrăcăminte și alte articole.

„Telefonul inteligent a fost atașat de ei probabil de când erau copii”, a spus Portalatin. „Acest lucru aduce cu el tot felul de ceea ce numim „consum angajat”, fie că este vorba de servicii de streaming, de jocuri sau de alte lucruri pentru care ai angajat deja o anumită sumă lunară din bugetul tău.”

NPD consideră că aceasta este o problemă pe termen scurt cauzată de obiceiurile temporare create pe fondul pandemiei, precum și de acele presiuni macroeconomice. „Ne așteptăm ca industria restaurantelor să își recupereze în cele din urmă tot volumul de trafic de dinainte de pandemie”, a declarat Portalatin.

Dar unii operatori de restaurante sunt nervoși în legătură cu ceea ce această schimbare a obiceiurilor de cumpărare prevestește pentru vânzările viitoare, a declarat R.J. Hottovy, șeful departamentului de cercetare analitică de la Placer.ai, care urmărește vizitele în restaurantele din SUA. Aceștia se întreabă dacă „trebuie să își schimbe modul în care procedează”, a spus el.

Potrivit NPD, consumatorii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani consideră că prețul este cel mai important factor atunci când aleg ce restaurante să încerce. Și pentru a atrage mai mult trafic în magazinele lor, restaurantele ar putea fi nevoite să înceapă să ofere mai multe oferte, chiar dacă acest lucru le afectează marjele.

Restaurantele abordează noi tactici

Alte companii folosesc tactici diferite pentru a încerca să atragă tinerii cumpărători în rândurile lor.

Restaurantele iubesc programele de fidelizare online, deoarece le pot folosi pentru a afla preferințele clienților, pentru a le vinde direct și, desigur, pentru a crește gradul de loialitate. De asemenea, acestea reprezintă o modalitate de a ajunge la consumatorii tineri acolo unde aceștia își petrec deja o mare parte din timp: Pe telefoanele lor.

„Publicul Gen Z este cu siguranță mai activ pe dispozitivele mobile decât alte grupuri de generații”, a declarat Hottovy, iar companii precum McDonald’s (MCD) și Starbucks (SBUX) și-au „modernizat” programele în consecință.

Pe lângă programele de loialitate, restaurantele se asociază, de asemenea, cu celebrități și influenceri pentru a-i face pe tinerii consumatori să fie entuziasmați de mâncarea lor.

McDonald’s, în special, a avut mult succes cu „platformele sale de comenzi celebre”, sau mese care conțin comenzile preferate ale unei celebrități. Lanțul de burgeri a încheiat parteneriate cu Saweetie, BTS și alții pentru ofertele cu durată limitată.

Astfel de oferte „cu siguranță se îndreaptă mai mult către Gen Z și publicul tânăr”, a declarat Hottovy. De când McDonald’s a lansat acest concept, alte lanțuri precum Burger King (și chiar Coca-Cola (KO)) i-au urmat exemplul. Burger King și-a unit forțele cu cântărețul și compozitorul Lil Huddy, printre alții, pentru mese speciale. Coca-Cola a apelat la DJ Marshmello pentru a o ajuta să dezvolte o nouă aromă în ediție limitată.

Exit mobile version