- Un tablou din secolul al XIX-lea a stârnit teorii ale călătoriilor în timp după ce pare să arate un iPhone.
- O pictură realizată în 1882 pare să îl arate pe celebrul poet scoțian Robert Burns folosind un iPhone cu 125 de ani înainte de lansarea smartphone-ului.
- Nu este prima dată când smartphone-urile își fac aparent apariția în picturi mai vechi.
Un tablou din secolul al XIX-lea a stârnit teorii ale călătoriilor în timp după ce pare să arate un iPhone, scrie Daily Star.
O pictură realizată în pare să îl arate pe celebrul poet scoțian Robert Burns folosind un iPhone cu 125 de ani înainte de lansarea smartphone-ului, ceea ce a dat naștere unor teorii ale călătoriilor în timp.
Tabloul „The Betrothal of Burns and Highland Mary”, realizat în jurul anului 1882 de R. Josey și James Archer, îi înfățișează pe celebrul poet scoțian Robert Burns și pe iubita sa, Mary Campbell, declarându-și dragostea unul pentru celălalt.
Pictura îi arată pe cei doi stând pe malul râului Ayr, privindu-se unul pe celălalt, amândoi ținându-se de un obiect dreptunghiular de culoare închisă, cu colțuri rotunjite care, spre imaginația multora, indică un iPhone.
Astfel, lucrare i-a pus pe gânduri pe pasionații de artă, unii dintre ei întrebându-se dacă poetul scoțian nu cumva are puteri secrete de călătorie în timp, având în vedere că imaginea este cu 125 de ani înaintea lansării celebrului smartphone.
Care este explicația
Totuși, în spatele obiectului misterios ar putea exista o explicație simplă. Burns și iubita sa s-au întâlnit pentru a-și declara planurile de a se căsători, în 1786, și au marcat ocazia cu o tradiție scoțiană străveche – făcând schimb de Biblii peste un râu din vestul Scoției.
Dar nu este prima dată când smartphone-urile își fac aparent apariția în picturi mai vechi. Evident, în imaginația iubitorilor de artă.
O pictură veche de 150 de ani cu o femeie i-a lăsat uluiți pe iubitorii de artă, deoarece pare că folosește un iPhone în timp ce se plimbă în mijlocul naturii.
Tabloul „The Expected One” , pe care Ferdinand George Waldmüller l-a pictat în anii 1860, arată o fată care pare că este complet absorbită de obiectul pe care îl deține.
Femeia merge, aparent deconectată de lumea din jurul ei, în timp ce un bărbat se ghemuiește ținând în mână o floare. Însă, imaginea o arată, de fapt, pe femeie concentrându-se profund asupra cărții ei de rugăciuni, arătând devotamentul ei față de Dumnezeu care este mai mare decât bărbatul muritor și dorințele sale pământești.
Citește și
VIDEO. Astronauții misiunii Ax-2 se întorc pe Pământ cu SpaceX Dragon