• Cristina Chiriac: „Foarte mulți antreprenori s-au reinventat în pandemie și au învățat să facă față provocărilor. Ăsta este farmecul antreprenorului. Trebuie să-ți placă adrenalina!”
  • Cristina Chiriac: „Am creat locuri de muncă în mediul rural pentru femei care provin dintr-o zonă defavorizată din punct de vedere economic”
  • Cristina Chiriac, despre proiectul „Flori de ie”: „Am reușit să duc ia românească pe trei continente, să defilăm pe cele mai mari podiumuri de modă: Paris, Milano”
  • Cristina Chiriac: „Un bărbat poate lua o decizie eminamente de business, ignorându-și sentimentele. Femeia este sentimentală!”

Cristina Chiriac, președintele Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) – invitată în emisiunea ,,Ochii pe mine!”, cu Vlad Craioveanu este omul potrivit la locul potrivit! Vorbim despre antreprenoriat în vremea Covid-19, dar și despre ce înseamnă competiția, concurența și strategiile pe piața de business din România?

Care este profilul femeilor antreprenor și cine sunt doamnele care au cucerit lumea afacerilor? Exista în România, înainte de pandemie, o cultură antreprenorială?

„Da, exista. Cel puțin, eu mă mândresc cu faptul că încă din 2010 fac voluntariat pentru promovarea antreprenoriatului feminin. Mai mult decât atât, m-au “agățat” cei de la Comisia Europeană și mi-au zis “băi, dar tu faci o treabă foarte bună. Nu vrei tu să muncești si mai mult?” Și mi-au dat o hârtiuță, o diplomă pe viață, o patalama, cum spunem noi pe românește, în care m-au făcut ambasador și au zis “ei, de acum ai și un titlu, deci, dă-i drumul la muncă.” Deci da, exista acest cult încă din 2010.”

Recomandări

MUSIC HEALS THE SOUL
CE RESTAURANTE SUNT PREMIATE ÎN SUA?
LIMERANȚA ASCUNDE PROBLEME DIN TRECUT
TU CÂT TIMP PETRECI PE TELEFON?
TU BEI CAFEA? IATĂ CE AR TREBUI SĂ ȘTII

Cristina Chiriac: „Femeile de business din România nu sunt unite neapărat, dar ăsta este farmecul!”

Există solidaritate între femeile din business-ul românesc și care sunt valorile care le aduc împreună?

„Așa cum se întâmplă pe segmentul masculin, așa se întâmplă și cu femeile. Doar nu om fi noi diferite de voi! Suntem unite dacă gândim și găsim aceleași valori cu care să rezonăm, ceea ce se întâmplă în CONAF și ăsta este rolul meu, să le țin unite pe doamne, să le ajut să înțeleagă ce însemnă unitate și care este scopul acestei unități.”

Cristina Chiriac: „Am constatat că, în România, femeile au o povară dublă!”

Cristina Chiriac nu vorbește despre antreprenoriat din cărți. Dimpotrivă. Este creatoarea brandului ,,Flori de ie” – o pledoarie și o călătorie a reîntoarcerii la tradiții și la ia românească, cea care îi fascinează pe străini.

„E mai mult decât o poveste antreprenorială. E o poveste de suflet. Am constatat că, în România, din păcate, sunt multe familii monoparentale, că femeile au o povară dublă, atât aceea de a întreține familia din punct de vedere financiar, dar și de a educa și ajuta copiii să-și vadă de drumul lor, acela normal, și foarte multe familii de genul acesta, din mediul rural, nu au venituri, trăiesc din ajutoare sociale.’’

Cristina Chiriac: „În pandemie, am exportat mai mult decât am vândut în România!”

Cristina Chiriac a militat întotdeauna pentru antreprenoriatul feminin în mediul rural. Care sunt greutățile pe care le întâmpină femeile din zona rurală atunci când pornesc o afacere și cum i-a ajutat, concret, invitata lui Vlad Craioveanu?

„Practic, am creat locuri de muncă în mediul rural pentru femei care provin dintr-o zonă defavorizată din punct de vedere economic, iar astăzi, ele depind de acel salariu. Mi-aș fi dorit să reînființez și școlile de meșteșugărit, mai am puțin, și iată că am reușit să duc ia românească pe trei continente, să defilăm pe cele mai mari podiumuri de modă: Paris, Milano. Eu sunt mai mult decât promotor. Eu produc. Brandul pe care în reprezint este cel mai autentic și cel mai original din România. Mă mândresc cu lucrul acesta pentru că toate produsele sunt înregistrate, sunt patentate. În pandemie, am exportat mai mult decât am vândut în România.”

Cristina Chiriac: „2020 a fost extrem de atipic, provocator, dar nu într-un sens urât”

Cât de mult a ajutat-o pe Cristina Chiriac – într-o perioadă atipică, în vremuri de pandemie –faptul că are în spate mai bine de 10 ani de administraţie publică, activitate în domeniul privat, dar și un doctorat în economie?

„2020 a fost extrem de atipic, provocator, dar nu într-un sens urât. Foarte mulți antreprenori s-au reinventat și au învățat să facă față provocărilor. De fapt, ăsta este farmecul antreprenorului. Trebuie să-ți placă adrenalina. Cei care sunt antreprenori, au un zbucium în interior și și-l ostoiesc prin antreprenoriat pentru că altfel nu au cum.”

Cristina Chiriac: „Femeia antreprenor este extrem de muncitoare, extrem de determinată, curajoasă, pe alocuri inocentă”

Cu Cristina Chiriac luăm la puricat antreprenoriatul la feminism. Dacă ești curios să afli cum arată portretul femeii antreprenor, invitata lui Vlad Craioveanu îți să cele mai bune indicia!

„Femeia antreprenor nu e nici înaltă, nici mică, nici slabă, nici grasă, nici blondă, nici brunetă. Este extrem de muncitoare, extrem de determinată, curajoasă, pe alocuri inocentă. Inocența asta putem să o traducem altfel, emoțională. În sensul că pun extrem de multă emoție, se bazează pe sentimente. Un bărbat poate lua o decizie eminamente de business, ignorându-și sentimentele. Femeia este sentimentală. Pe femeia antreprenor o cucerești ușor”, conchide Cristina Chiriac.

Partenerii noștri