- Puţini copii respectă regulile şi nu iau cu asalt locurile de joacă
- De la multe locuri de joacă din Capitală lipsesc paznicii
- Părinte: ”Dacă nu socializează la locul de joacă, socializează oricum lângă”
- Keren Rosner, psiholog: „Dacă se joacă singuri, anumite abilităţi sunt mai puţin dezvoltate”
Sara are opt ani şi stă departe de locul de joacă, cu toate că vede zilnic copii care rup benzile şi intră fraudulos în spaţiile de joacă. Ea înţelege pericolul, însă într-adevăr îi este dor şi ei să se dea în leagăn sau tobogan. Părinţii sunt nemulţumiţi şi ei la rândul lor pentru că aceste locuri amenjate au rămas închise iar copiilor le lipseşte socializarea şi distracţia cu prietenii.
- „N-am mai mers la locul de joacă. Îmi place să mă dau în leagăn şi îmi place şi să mă dau şi pe tobogan. Mie nu prea mi-a plăcut această perioadă deoarece nu m-am simţit în largul meu pentru că eu de obicei comunic cu ceilalţi şi mă joc împreună cu copiii pe care îi cunosc”, spune Sara, 8 ani.
- „Ei oricum socializează, şi dacă nu socializează în locul de joacă, socializează lângă. Socializarea este cea mai importantă pentru ei şi pentru noi, având în vedere că şi şcolile au fost închise de atâta timp”, adaugă un părinte,
- „Este cumplit. Cei mai oropsiţi sunt copiii. Tuturor li s-a dat puţină libertate şi copiilor, nu”, adaugă un altul.
- „Părerea mea e că trebuie să fie deschise. Pentru că pe un copil nu poţi să îl ţii tot timpul în casă, trebuie să îl scoţi la aer şi dacă îl aduci la aer trebuie să se joace”, puncteză o femeie.
„Copiii sunt privaţi de experienţele specifice vârstei. Activităţile restrânse fac ca anumite abilităţi să fie mai puţin dezvoltate. Sunt mai puţine ocaziile de a învăţa să comunice cu semenii lor, adică cu alţi copii de aceeaşi vârstă. Locurile de joacă sunt locuri în care sunt copii diferiţi, copii care nu se cunosc şi ajung să se împrietenească în aceste spaţii, să se cunoască şi să se înfiripe prietenii care pot să dureze”, explică psihologul Keren Rosner.