- Helpline este o aplicație de consiliere a pacienților cu Covid-19 din România
- Claudiu Ruscu a fost printre primii medici care s-a alăturat inițiativei
- Fiecare pacient este monitorizat de un singur medic în toate cele 14 zile de izolare
Persoanele care nu au medic de familie și au COVID pot lua legătura cu un cadru medical pentru consiliere, prin intermediul unei aplicații.
Este vorba despre Helpline. Claudiu Ruscu a fost printre primii medici care au ales să se alăture acestei inițiative și îți spune care sunt cele mai frecvente întrebări pe care le-a auzit de la pacienții online.
„Cumva întreabă dacă fac anticorpi, dacă se mai pot îmbolnăvi, când pot să facă vaccin, dacă pot să facă vaccinul și se mai pot îmbolnăvi post vaccinare. Există frica de această boală și faptul că ea poate varia și poate vira de la o zi la alta în bine sau un rău“, Claudiu Ruscu, medic ATI.
Tot ce trebuie să faci este să-ți creezi propriul cont în platformă. Aplicația solicită date generale despre identitatea ta, dar și despre ta starea de sănătate. Odată contul făcut, platforma te va direcționa diferit în funcție de testul pe care l-ai făcut.
Cum decurge consultația
„Ca și în viața reală, există un medic și un pacient, fiecare pacient are același medic de la început până la sfârșitul perioadei de monitorizare“, spune Claudiu Ruscu.
Dar consultația online nu înlocuiește mersul al spital. Dacă simptomele se agravează, pacienții sunt îndemnați să cheme ambulanța.