- Cercetătorii de la Harvard spun că procentul de influență crește cu 50%.
- Schimbarea verbelor cu substantive poate creşte conformitatea cu până la 30%.
- Înlocuiești „îmi place” cu „recomand” și ceilalți sunt 1/3 mai predispuşi să urmeze sugestiile.
- Și când înlocuiești verbele cu substantive determini conformare cu până la 30% mai repede.
Cum poți deveni mai convingător? Jonah Berger, un profesor de marketing la Şcoala Wharton a Universităţii din Pennsylvania, sugerează că o expresie poate influenţa semnificativ comunicarea, relatează CNBC.
Potrivit lui Berger, folosirea expresiei „pentru că” în timp ce încerci să convingi pe cineva de ceva poate duce la un rezultat convingător, crescând probabilitatea ca oamenii să te asculte şi să îţi îndeplinească rugăminţile.
Dar profesorul american îți prezintă și o strategie fără cuvinte.
„Mai mulți cercerători au analizat de ce unii negociatori sunt mai buni. Au luat în considerare sute de negocieri ca să-și dea seama de ce unele negocieri au mers bine și altele au eșuat. Au descoperit că un amănunt îi face pe negociatori să fie de cinci ori mai buni. De cinci ori mai multe posibilități să ajungă la un rezultat când totul părea pierdut. Care e acel detaliu? Foarte simplu! Imitarea partenerilor de negociere. Când celălalt pune picior peste picior, pun și ei picior peste picior. Celălalt se lasă pe spate pe scaun, și ei fac același lucru”.
Această afirmaţie este susţinută de un studiu de aproape 50 de ani de la Universitatea Harvard. În studiu, cercetătorii au constatat că simpla adăugare a cuvântului „pentru că” la o cerere a crescut conformitatea cu peste 50%.
Chiar şi atunci când motivul furnizat era relativ banal, utilizarea lui „pentru că” a avut totuşi un efect persuasiv. Mihaela Miroiu scria zilele acestea că tocmai cifrele mici pe care le avem atunci când vorbim despre consumul de carte arată că ne confruntăm cu o dificultate tot mai mare de a explica și de a justifica lucruri.
Tot mai des ți se spune „să știi că” în loc de „pentru că”. Cercetarea lui Berger se extinde, dincolo de „pentru că”, pentru a putea identifica şi alte „cuvinte magice” care îmbunătăţesc persuasiunea.
Citește și