„Nu sunt high-top sneakers, sunt Geobasket! „
În colecția „Dustulator” din toamna anului 2006, designer-ul Rick Owens a lansat o pereche de pantofi sport care a revoluționat cultura iubitorilor de sneakers.
Advertisment
Geobasket-urile au fost proiectate pentru că variantele existente din acele vremuri ale altor brand-uri, erau mult prea „prozaice” , cel puțin așa considera Rick. Astfel, designer-ul a preluat elemente de la Puma, Nike și Adidas, și rezultatul a fost undeva între moon boot și high-top. Modelul are în componență o limbă ultra-extinsă, piele premium, o talpă capsată și un fermoar gros amplasat lateral. Produsul conceput de RIck Owens a fost un succes, dar a fost și aspru criticat, însă adepții Owens l-au considerat un adevărat obiect de cult.
Conform zvonurilor, prezența elementului „Swoosh” , specific pentru identitatea Nike, ar fi determinat gigantul de echipament sportiv să trimită o scrisoare prin care i se cerea lui Rick Owens să înceteze să-l mai folosească. Nike nu a recunoscut public că ar fi trimis o astfel de scrisoare. Aceste speculații au apărut deorecere Owens a adus modificări design-ului original. Astfel, elementul „Swoosh” a fost convertit cu un triunghi. Ca și în cazul altor creații de succes, hype-ul a devenit real, iar pantofii sport, supranumiți „Dunks”, au atins în scurt timp un statut iconic.
Recomandări
În plus, sneakersii „Dunks” au dat startul design-ului în materie de teniși de lux. Înainte de aceștia, nu existau pantofi sport care să depășească prețul de o mie de dolari. Prețul și calitatea „Dunks” , mixate cu spiritul de legendă din jurul primei ediții, au propulsat faima sneakersilor în cercurile modei avangardiste și au deschis calea pentru o serie de iterații extra luxoase ale multor altor siluete în anii care au urmat – mai ales după parteneriatul lui Owens cu Adidas, care a durat din 2013 până în 2017.
Partenerii noștri